Title Image

ONZE JAARBOEKEN BOORDEVOL STEENBERGSE HISTORIE

Jaarlijks geeft De Steenen Kamer een boek uit waarvan het thema de titel bepaalt. ‘Steenbergse Zaken’ bijvoorbeeld. Of: ‘Cultureel Steenbergen’. Ieder hoofdstuk is het resultaat van onderzoek dat verricht wordt door vrijwilligers met een groot hart voor onze stad. In de hoofdrol staan gebeurtenissen, personen, bedrijven of verenigingen die een stempel op Steenbergen drukten.

De Jaarboeken van heemkundekring De Steenen Kamer zijn het gehele jaar door te bestellen via de webshop www.boekenbestellen.nl. Bekijk HIER ons gehele aanbod. Binnenkort vullen we deze pagina met meer informatie.

Jaarboek 2021
Jaarboek 2021: In de sporen van Steenbergen.

DE SCHRIFTEN VAN WILLEM VAN HAM

Willem van Ham (1937-2020) was een bevlogen historicus en kenner van de West-Brabantse geschiedenis bij uitstek. Hij heeft honderden publicaties op zijn naam staan. Willem van Ham woonde in zijn jonge jaren in Steenbergen, waar hij duidelijk al interesse in de historie van zijn omgeving had. In zijn nalatenschap zijn een aantal schoolschriften aangetroffen met aantekeningen, die de 18-jarige Willem maakte. De gedetailleerde aantekeningen hebben veelal gefungeerd als werkdocumenten van latere publicaties.

Met dank aan prof. dr. Han Leune zijn de werkschriften van Willem van Ham op onze website beschikbaar. Neem gerust een kijkje in deze prachtige werkschriften van de jonge Willem.

JUBILEUMUITGAVE: 750 STEENBERGSCHE WEETJES

Ter ere van het jubileum 750 jaar Steenbergen hebben we als heemkundekring een leuk boekje gemaakt: 750 STEENBERGSCHE WEETJES – van toen tot nu. In navolging van het Steenbergse bijnamenboekje is het wederom een handzaam boekje geworden. Dit keer met maar liefst 750 weetjes, feitjes en leuke anekdotes over onze Nassau- en vestingstad.

MEER INFO
750 Steenbergsche Weetjes
Een handzaam boekje bomvol Steenbergse geschiedenis!